W ramach „Laboratoriów Przyszłości” wykorzystano pistolety do klejów na gorąco (oraz wkłady klejowe do pistoletu), farby perłowe (tempery perłowe Giotto) oraz drewienka małe walcowe (pudełko kreatywne z drewnianymi akcesoriami) – wszystko w ramach zajęć plastycznych przy tworzeniu świątecznych stroików.
FOTORELACJA: WYKONYWANIE ŚWIĄTECZNYCH STROIKÓW PRZEZ UCZNIÓW Z KLASY IV
FOTORELACJA: WYKONYWANIE ŚWIĄTECZNYCH STROIKÓW PRZEZ UCZNIÓW Z KLASY VI
Te pomoce (kleje i pistolety oraz zestaw drewnianych elementów kreatywnych) wykorzystano podczas wykonania pracy na lekcji plastyki, dotyczącej faktur („Wymyślona, niezwykła postać”).
FOTORELACJA: „WYMYŚLONA NIEZWYKŁA POSTAĆ” W WYKONYWANIU UCZNIÓW Z KLASY V
W ramach projektu „Laboratoria Przyszłości” otrzymaliśmy również m. in. Drukarkę 3D. Jest ona na stałe umieszczona w naszej pracowni komputerowej. Podczas pierwszych zajęć związanych z drukiem 3D uczniowie zostali zapoznani z ogólną budową, działaniem
i zastosowaniem drukarki w praktyce. Dowiedzieli się, co można wydrukować drukarką 3D – ozdoby, przedmioty codziennego użytku, części zamienne do urządzeń, prototypy produktów, makiety architektoniczne, figurki, a nawet protezy.
Drukarka 3D to narzędzie o szczególnym znaczeniu w edukacji, gdyż łączy przyjemne z pożytecznym – bawi i uczy. Udało nam się
z sukcesem wydrukować nasze pierwsze projekty. Niestety druk może trwać od kilku minut do kilku godzin, a nawet dni – wszystko zależy od rozmiarów przedmiotów, które chcemy wydrukować. Na zajęciach informatyki w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” drukowaliśmy różne projekty – sporo z nich była powiązana z przedmiotami biologia, technika. Wiele z tych projektów czeka w kolejce do druku. W II półroczu będziemy kontynuować wykorzystanie tego narzędzia, jakim jest drukarka 3D. W naszych planach mamy wykorzystanie innych pomocy otrzymanych w ramach „Laboratoriów Przyszłości”, wówczas pozyskane sprzęty urozmaicą kolejne zajęcia.
Drukarka 3D wywołała duże zainteresowanie i w głowach uczniów pojawiło się sporo nowych pomysłów na wykorzystanie sprzętu na lekcjach. Oto krótka fotorelacja z naszych zajęć „Startujemy z drukarką 3D”:
FOTORELACJA: „STARTUJEMY Z DRUKARKĄ 3D”
Renata Węglarz
Władysława Kozyra