„Czytanie ma moc” innowacja pedagogiczna w klasie II
„Czytanie książek to najlepsza zabawa, jaką sobie ludzie wymyślili”.
Wisława Szymborska
W dobie rozwoju technologii głównymi konkurentami książek są smartfon, komputer i Internet, dlatego ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej jest rozwijanie zamiłowania do czytania jako formy spędzania czasu wolnego, co było głównym założeń – realizowanej w roku szkolnym 2024/2025 innowacji pedagogicznej w klasie II pt. „Czytanie ma moc”.
Pomysł na realizację innowacji powstał na podstawie wniosków z obserwacji grupy uczniów, która wykazywała duże zainteresowanie słowem pisanym. Zajęcia realizowane były raz w miesiącu. Dzieci regularnie odwiedzały bibliotekę szkolną i chętnie wypowiadały się na temat przeczytanych książek. Głównym założeniem było czytanie książek w czasie zajęć i podejmowanie przez uczniów różnych zadań związanych z czytanym tekstem oraz zezwolenie dzieciom na większą swobodę działania i dokonywania wyborów. Uczniowie mieli wpływ na wybór książek i przebieg zajęć. Mieli możliwość wyboru metod i form pracy, zadań do wykonania oraz materiałów i treści wykorzystywanych na zajęciach. Zajęcia czytelnicze w ramach innowacji „Czytanie ma moc” zakończyły się wizytą w Bibliotece Publicznej w Łętowem.
Innowacja realizowana jest przez wychowawcę klasy i nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej Natalię Ciołkiewicz we współpracy z nauczycielem bibliotekarzem Katarzyną Tromiczak oraz Biblioteką Publiczną w Łętowem.
Poniżej GALERIA ZDJĘĆ: „Czytanie ma moc innowacja pedagogiczna w klasie II”:
Natalia Ciołkiewicz
wychowawca klasy II